Reklamation

Din bostad och din trivsel är viktig för oss! Därför kan du som bor i ett hus från Myresjöhus lägga in eventuella felanmälningar av din bostad på den här sidan och du får även lite tips om hur du kan göra när det gäller NIBE och Siemens produkter.

Läs detta först!

Har du läst drift- och skötselpärmen?

Många vanliga problem avhjälps med informationen i drift- och skötselpärmen som du fick när du flyttade in ditt hus. Du har fått informationen antingen som en tryckt pärm eller på ett usb-minne.

När gjorde du slutbesiktning av ditt hus?

Bor du i ett hus med mer än fem år sedan slutbesiktning hanteras ditt ärende av Gar-Bo.  Klicka här för att göra en felanmälan hos Gar-Bo.

Gäller ditt ärende värmepump?

Support och frågor angående värmepump hanteras av vår leverantör NIBE. Du har tre års garanti på din värmepump fr.o.m slutbesiktningsdatum. Klicka här för att hitta svar på många frågor och mer information om support hos NIBE.

Gäller ditt ärende vitvaror?

Support och frågor angående vitvaror hanteras av vår leverantör Siemens. Du har två års garanti fr.o.m slutbesiktningsdatum på dina vitvaror från Siemens. Klicka här för att hitta tips och tricks, felsökning, bruksanvisningar etc hos Siemens.

Har du läst ovan men vill göra en reklamation till Myresjöhus?

Då fyller du i formuläret nedan. Du kan vänta dig svar från en medarbetare på Myresjöhus inom tre arbetsdagar om hur vi går vidare med ditt ärende. Vi kommer att återkomma till dig på arbetsdagar från kl 08:00 till kl 16:30.

Observera att bilderna du laddar upp kan vara maximalt 10 mb. Vi rekommenderar att du inte använder Internet Explorer då den webbläsaren kan skapa problem med formuläret. 

Längre svarstid på grund av semester

Vi har semesterstängt veckorna 28-31 och är åter 9 augusti.

Vid akuta fel som måste åtgärdas direkt, ring under kontorstid ditt lokala Ocab-kontor. Vid akuta fel utanför kontorstid ring Ocab Jour på 020-62 00 40.

https://www.ocab.se/jour/

https://www.ocab.se/kontakt/                        

Till akuta fel räknas:

-Att man inte alls kan bruka sin bostad, t ex. att ytterdörren inte kan öppnas eller stängas.

-Att det innebär en hälsorisk eller en risk för säkerhet för den boende eller kringboende, t ex. trasiga elkablar, trappsteg som är trasiga, lösa skyddsräcken.

-Att det innebär stora kostnader och ekonomiska konsekvenser som uppstår eller kan uppstå om man inte åtgärdar felet direkt, t ex. takskador och vattenläckage.

I de fall reparatör tillkallas och reparationen inte anses vara akut kan du komma att faktureras för uppkommen kostnad.

Reklamation vitvaror:

Du har 2 års garanti på vitvarorna. Vid reklamation av funktionsfel ring Siemens på 0771-195500, Bosch på 0771-197000

Ha då gärna produktens e-nr till hands som finns:

Kyl/frys: vänster innervägg långt ned

Diskmaskin, ugn, mikro: luckans kant

Häll: på undersidan hällen

Har du problem med din värmepump ring Nibe på 0433-273995   

Glad sommar önskas er!

Reklamation

Om du har ditt avtalsnummer är vi tacksamma om du skickar med det för att underlätta hanteringen av ditt ärende.