Läs detta först!
Akuta fel
Om ett akut fel skulle uppstå så kontaktar ni OCAB som snabbt kan komma för att begränsa och åtgärda eventuella skador, kontaktuppgifter finns i Drift- och skötselpärmen. Som akut fel räknas exempelvis större vattenläckage som kan orsaka skada samt allvarligt fel av el eller värme. I det fall skadan orsakats exvis av slarv eller eget vållande så debiteras kostnaden.
Har du läst drift- och skötselpärmen?
Många vanliga problem avhjälps med informationen i drift- och skötselpärmen som du fick när du flyttade in ditt hus. Du har fått informationen antingen som en tryckt pärm eller på ett usb-minne.
När gjorde du slutbesiktning av ditt hus?
Bor du i ett hus med mer än fem år (mer än två år om ditt avtal är skrivet efter 2019-01-01) sedan slutbesiktning hanteras ditt ärende av Gar-Bo. Klicka här för att göra en felanmälan hos Gar-Bo.
Gäller ditt ärende värmepump?
Support och frågor angående värmepump hanteras av vår leverantör NIBE. Du har tre års garanti på din värmepump fr.o.m slutbesiktningsdatum. Klicka här för att hitta svar på många frågor och mer information om support hos NIBE.
Gäller ditt ärende vitvaror?
Support och frågor angående vitvaror hanteras av vår leverantör Siemens. Du har två års garanti fr.o.m slutbesiktningsdatum på dina vitvaror från Siemens. Klicka här för att hitta tips och tricks, felsökning, bruksanvisningar etc hos Siemens.
Har du läst ovan men vill göra en reklamation till Myresjöhus?
Då fyller du i formuläret nedan. Du kan vänta dig svar från en medarbetare på Myresjöhus inom fem arbetsdagar om hur vi går vidare med ditt ärende. Vi kommer att återkomma till dig på arbetsdagar från kl 08:00 till kl 16:30.
Observera att bilderna du laddar upp kan vara maximalt 10 mb.