Kunden har alltid rätt - i de flesta fall, ja!

Det är så tråkigt när man anlitar någon för att fixa tomten för att man tror de kan det bättre än en själv. I de allra flesta fall är det verkligen så!!


Men vi anlitade Sunaru för att fixa till en del av vår tomt närmast grannen, de skulle då jämna till slänten och sedan rulla gräs.


För jobbet tog de mycket betalt (sånt man bara kan veta i efterhand när vi anlitat andra) och slänten blev sådär men tänkte att när gräset börjar växa så kanske det löser sig med tiden och det faktum att vi hade 1000 andra saker att göra gjorde att vi inte orkade ta tag i det direkt. Men gräset växte ALDRIG!! klippte aldrig gräset på hela förra säsongen trots mängder med vatten och gräsmattedress så hände ingenting, sen lyfte vi på gräset på hösten och som vi misstänkte så fanns det ju ingen jord alls under gräsmattan. De har alltså rullat gräs direkt på fyllnadsmassorna som vi hade på tomten, och det vet väl vem som helst att det inte är det bästa för gräset... eller?


Slutade alltså med att vi gav upp i höstas och bestämde oss för att strunta i det och göra om allt själva till våren istället, vilket vi nu gjort. Muren är klar, vi har köpt jord (som man måste ha tydligen :)!!) på Hagby och lagt ut detta och jämnat till marken också. Så nu är förutsättningarna för en fin gräsmatta betydligt mycket bättre.


Mailade också Sunaru i höstas och då lovade de att jag skulle få nytt gräs efter att han som jag haft kontakt med kollat hur det såg ut.


Men nu sitter vi i en situation där vi inte fick nåt gräs för uppenbarligen fick jag inte ställa några frågor kring var de lossat allt material (fått körjournaler skickat på jord och fyllnadsmaterial och med de mängderna de påstår sig levererat borde resultatet blivit något helt annat...!) och där de själva hävdar att gräset inte rullats på fyllnadsmassorna, synd bara att vi har dokumenterat allt som visar annorlunda.


Så det gräs som vi skulle få som kompensation avbokades i Måndags för att vi inte bara tog emot deras "generösa erbjudande" om nytt gräs och att de skulle frakta bort det gamla gräset som fortfarande ligger på passar och sen inte frågade nåt mer... nu när vi snart är klara, har vi alltså betalat en entreprenör massor med pengar (jämför då med senare jobb på tomten) för ett jobb vi nu fått göra om helt och hållet samt att vi också fått stå för alla kostnader för muren också och inte att förglömma allt jobb och slit vi fått lägga ner för att få det klart!


Synd att företag som detta inte bryr sig mer om sina kunder!